BESTÄLLNING & LEVERANS
Beställning görs via kundkorgen i webshopen.
En orderbekräftelse genereras alltid automatiskt från webshopen och skickas till dig i via e-post. Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser OK ut. OBS! Får du ingen orderbekräftelse kan du ha stavat fel i din mailadress eller så kan den ha hamnat i skräpposten.
Pris
Våra priser är inklusive moms (25%) och anges i svenska kronor.
Tillverkningsland
Samtliga produkter från Linneprinsen är tillverkade inom EU.
Leveranstid
Varor som finns i lager levereras omgående. Beställningsvaror och specialbeställningar har leveranstid 2-3 veckor. Vid ordermottagandet informeras kunden om beräknad leveranstid.
Frakt
Sverige
Frakt inom Sverige är inkluderat i priset som anges i shopen. Vid leverans till privatpersoner inom Sverige skickar vi varorna med Post Nord. Leveranstid ca 1-2 dagar.
När ditt paket har kommit fram får du en avisering via sms eller e-mail. Där står paketets löpnummer och hos vilket paketombud du ska hämta ut ditt paket. För att hämta ut ditt paket behöver du legitimation och paketets löpnummer.
Norden
För leveranser inom Norden skickar vi varorna med Post Nord. Fraktkostnad kan komma att tillkomma på priset. Vid ordermottagandet informeras kunden om leveranstid och fraktkostnad.
Övriga världen
Vid leveransförfrågan inom övriga världen, skicka e-mail till info@linneprinsen.se för prisuppgift.
BETALNING
Betalningsalternativ
Paypal
Betala med ditt Paypalkonto utan extra avgift. Läs mer på www.paypal.se.
Faktura
Du kan betala med faktura inom Sverige som medföljer leveransen inom 10 dagar. För att kunna betala med faktura måste du uppge personnummer eller organisationsnummer, adress och telefonnummer. Vi förbehåller oss rätten att neka betalning via faktura.
BYTE ELLER RETUR
Du har full retur- och bytesrätt i 14 dagar.
Vid byte eller retur betalar du själv frakten. Vill du ha en ny vara så står vi för den frakten.
Kontakta oss alltid via e-mail till info@linneprinsen.se innan du skickar tillbaks något. Varor som är felaktiga eller felexpedierad, betalar vi givetvis returfrakten.
Kontakta oss så kommer vi överens om hur ersättningen för returen ska betalas till dig.
Skadat gods
När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat, så meddelar du detta direkt till ditt paketombud. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat.
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-mail inom en vecka. Spara alltid emballage, originalkartong/påse och betalningsbekräftelsen.
Återbetalning
Återbetalningar sker till ditt kortkonto vid kortbetalning, bankkonto eller det sätt som kunden föreslår. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.